تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

جزوات و تکالیف مربوط به رشته کارافرینی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران همراه با نام استاد درس مربوطه .


دسته بندی سایت


برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 9
  • بازدید کل : 18201

دلمه


دلمه

دلمه 

دلمه

 

مواد لازم : 

سبزی دلمه ( گشنیز + جعفری+نعناع+ریحان+پیازچه+شوید+ترخان)

لپه پخته شده نصف پیمانه

برنج پخته شده یک پیمانه

رب گوجه فرنگی 2 تا 3 قاشق غذا خوری 

فلفل دلمه یا برگ مو یا گوجه فرنگی یا بادمجان ( بسته به سلیقه خودتان که چه دلمه ای را دوست دارید )

گوجه فرنگی رنده شده 

نمک / فلفل سیاه 

آبلیمو به میزان لازم 

روغن مقداری

 

طرز تهیه : 

من دلمه فلفل دلمه ای رو براتون توضیح میدم شما میتوانید همین مراحل رو برای هر کدام از موادی که گفتم مثل بادمجان ٰ/ برگ مو / گوجه فرنگی انجام دهید . چون قرار است که مواد دلمه را داخل آنها بریزید . 

ابتدا سبزیها را شسته و ساطوری میکنیم . سپس داخل فلفل دلمه / بادمجان / گوجه را به احتیاط خالی میکنیم تا اسیبی به بدنه آن نرسد و سوراخ نشود . 

سبزی را با کمی روغن تفت میدهیم تا تیره شود. نیازی نیست که تا مرز سوختگی سرخ شود . سپس برنج پخته و لپه پخته را به ان اضافه میکنیم و یک عدد گوجه رنده شده را به آن اضافه میکنیم . نمک و فلفل را هم اضافه کرده و کمی تفت میدهیم مقداری که آب گوجه کشیده شد یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در نصف استکان آب اضافه کرده و به مواد اضافه میکنیم و اجازه میدهیم بپزد تا آب آن کاملا کشیده شود . 

حالا فلفل / بادمجان / گوجه را که درونش را خالی کرده ایم برداشته و با احتیاط از موادمان پر میکنیم و در یک قابلمه کیپ تا کیپ میچینیم . باید به هم بچسبند تا در اثر پختن خودشان را ول نکنند و از هم نپاشند . سپس در یه کاسه یک قاشق غذاخوری رب را با مقداری آب مخلوط میکنیم و هم میزنیم آب را کم کم اضافه کنید تا جاییکه خیلی رقیق نباشد خیلی هم غلیظ نباشد . اگر مزه تند دوست دارید میتوانید به این سس هم فلفل اضافه کنید . مقداری آبلیمو هم میتوان به ان اضافه کرد تا طعم ترش تری بگیرد .این بستگی به ذائقه شما دارد . 

در آخر این سس را از کنار قابلمه به ارامی داخل قابلمه میریزیم سس باید تا دو سوم فلفل ها را بپوشاند یعنی سر فلفل ها باید از سس بیرون باشد . شعله گاز را خیلی کم کرده و اجزه میدهیم تا سس کم شود و به اندازه یک سوم ظرف شود . بعد از این زمان دلمه ها کاملا پخته اند . 

نوش جان 

نکات : 

*  دلمه گوجه فرنگی به دلیل بافت نرم گوجه خیلی حساس است حتما ازگوجه هایی که بدنه سفت تری دارند استفاده کنید . 

*  اگر دلمه گوجه میگذارید مواد داخل انرا که خارج کرده اید دور نریزید از انها برای خوش طعم کردن مواد داخل دلمه میتوانید استفاده کنید .

*  دلمه بادمجان را به دو صورت با پوست و پوست کنده میتوان درست کرد . کن پوست کنه را ترجیح میدهیم .

*  میتوان در یک قابلمه از همه انواع این دلمه ها هم پخت . 

*  اگر از برگ مو استفاده میکنید بهتر است ازه باشد تا لطیف تر شود . 

*  

  انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 423

برچسب های مهم

رازهای تناسب اندام با نوشیدنی های چربی سوز و سم زدای طبیعی

رازهای تناسب اندام با نوشیدنی های چربی سوز و سم زدای طبیعی

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، آرزوی بسیاری از افراد است. اما، بسیاری از افراد در رسیدن به این هدف با مشکلاتی روبرو هستند. در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، نوشیدن برخی از نوشیدنی های طبیعی می تواند به شما در کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک کند. در این راهنمای ... ...

راهنمای جامع کمبود اشتها

راهنمای جامع کمبود اشتها

کمبود اشتها، مشکلی شایع است که می تواند به دلایل مختلفی مانند استرس، اضطراب، افسردگی، بیماری های مختلف و یا حتی مصرف برخی از داروها ایجاد شود. این مشکل می تواند منجر به کاهش وزن، ضعف و بی حالی، و همچنین سوء تغذیه شود. در این راهنمای جامع، به بررسی کامل کمبود اشتها، از علل ... ...

راهنمای جامع برنامه غذایی در نوروز

راهنمای جامع برنامه غذایی در نوروز

نوروز، یکی از شادترین و پربرکت ترین جشن های ایرانیان است که با سفره های رنگارنگ و پر از خوراکی های خوشمزه همراه است. اما در کنار لذت بردن از این سنت دیرینه، حفظ سلامتی و تناسب اندام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راهنمای جامع، به ارائه برنامه غذایی متعادل و ... ...

ویتامین C: خواص، فواید، کمبود و منابع

ویتامین C: خواص، فواید، کمبود و منابع

ویتامین C، یک ویتامین ضروری و محلول در آب است که نقش های حیاتی در بدن انسان ایفا می کند. در این تحقیق جامع، به بررسی موارد زیر در مورد ویتامین C می پردازیم: اهمیت ویتامین C: این بخش به بررسی نقش های حیاتی ویتامین C در بدن، مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به جذب آهن، ... ...


مطالب تصادفی

  • 3 مثال برای شرکتهای بین المللی با توجه به نوع مالکیت و ...
  • فرایند دریافت کارت بازرگانی
  • اولویتهای توسعه محصول بین المللی بر اساس مدل هافستد
  • مقررات سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری
  • نقد و بررسی مک دونالدز
  • معجون سیر و لیمو ترش
  • دلمه
  • خمیر معرکه
  • سیب زمینی تنوری کلاسیک
  • کیک

خیابان آزادی - نرسیده به پارک اوستا - خیابان زارع - نبش کوچه فاتح

جزوات و تکالیف مربوط به رشته کارافرینی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران را در این سایت بدون محدودیت دانلود نمایید و استفاده کنید .